Navigācija

Pašlaik saitā

· Viesi: 1

· Lietotāji: 0

· Lietotāji kopā: 17
· Jauns lietotājs: Slaviks_G

Autorizācija

Lietotājvārds

Parole



Aizmirsāt paroli?
Pieprasiet jaunu šeit.

Skrējeina pa Ubaglīci labākie sasniegumi 8km distancē (vīriešiem)

Jaunumi1. Dmitrijs Serjogins - Mārupe - 25:10.1 - 18.11.2015. - CR
2. Andrejs Domanins - Daugavpils - 25:53.6 - 18.11.2009
3. Dmitrijs Jurkevičs - Daugavpils - 26:09.4 - 18.11.2007.
4. Andrejs Tokarevs - Rīga - 26:14.2 - 18.11.2002.
5. Ritvars Miezāns - Madona - 26:15,7 - 18.11.2002.
6. Aleksandrs Vasiļevičs - Baltkrievija- 26:28.5 - 18.11.2014.
7. Toms Kunakovs - Preiļi - 26:28.7 - 18.11.2013.
8. Anatolijs Macuks - Jēkabpils - 26:34.2 - 18.11.2013.
9. Igors Kazakevičs - Vietalva - 26:42.8 - 18.11.2011.
10.Andrejs Bondarevs - Līvāni - 26:43.0 - 18.11.1996.

SKRĒJIENA PA UBAGLĪCI SACENSĪBU PROGRAMMA

SacensībasDatums: 18.11.2015.

11:00 - 250m bērnu skrējiens zēniem (2009. dz.g. un jaunāki)

11:05 - 250m skrējiens meitenēm (2009. dz.g. un jaunākas)

11:15 - 500m bērnu skrējiens zēniem (2007. - 2008. dz.g.)

11:25 - 500m bērnu skrējiens meitenēm (2007. - 2008. dz.g.)

Bērnu skrējiens notiks stadionā pa izveidoto trasi

11:45 - Sacensību atklāšana un bērnu skrējiena uzvarētāju apbalvošana.

12:00 - 4km (sievietēm, jauniešiem, juniorēm, junioriem, veterānēm, veterāniem)

12:15 - 900m skrējiens zēniem un meitenēm (2005. - 2006. dz.g.)

12:25 – 8km skrējiens ( vīriešiem, junioriem, veterāniem)
12:30 - 900m skrējiens zēniem un meitenēm (2003. - 2004. dz.g.)

12:35 – 2 km skrējiens zēniem un meitenēm (2001. - 2002. dz.g.), jaunietēm (1999. - 2000. dz.g.), sievietēm-veterānēm (1956. - 1965. dz.g.; 1955 dz.g. un vec.)

13:10 - Uzvarētāju apbalvošana

ŪDENS LIETOŠANA TRENIŅU PROCESĀ

JaunumiLatvijas Sporta pedagoģijas akadēmijas vadošais pētnieks, Sporta speciālistu sertifikācijas komisijas priekšsēdētājs, dr.paed. Uldis Grāvītis uzskata, ka pārmērīga šķidruma lietošana sportistiem tik pat kaitīga kā dehidrazācija! Piedāvāju nelielu rakstu par šo tēmu.

Sporta praksē ūdens dzeršana treniņu laikā ir plaši izplatīta parādība visu vecumu sportistu treniņos. Bieži treneris treniņā vairākkārt paziņo „ūdens pauzi”, kuras laikā visiem dalībniekiem ir iespēja padzerties. Lielos vilcienos tas ir pareizi, īpaši vasaras laikā, kad gaisa temperatūra veicina papildus svīšanu. Jau blogā PĒTĪJUMI PAR SPORTISTU DARBSPĒJU PAAUGSTINĀŠANU pieminēju ūdens lietošanas nepieciešamību fiziskas slodzes laikā. Taču gribu atgādināt patiesību, ka vairāk nebūt nenozīmē – labāk. Resp., pārmērīga ūdens lietošana ir tikpat kaitīga kā nepietiekošs ūdens daudzums organismā. Žurnālā Clinical Journal of Sport Medicine 17 eksperti no visas pasaules kopīgi piblicējuši vadlīnijas drošākajam veidam kā dzert ūdeni, lai nepārsniegtu vēlamos apjomus. Tieši sportisti ir riska grupā. Pēc ekspertu viedokļa, iemesls 14 nāves gadījumiem maratona skrējēju, futbolistu un citu sportistu vidū, ir bijis pārmērīga ūdens vai sporta dzērienu lietošana fiziskas aktivitātes laikā. Pārmērīga ūdens vai sporta dzērienu lietošana pārslogo nieres ar lielu daudzumu šķidruma, kurš tām ir jāpārstrādā. Ķermeņa dabīgais nātrijs nespēj tikt galā ar ūdens daudzumu, kas noved pie šūnu tūskas un īpaši grūtos gadījumos noved līdz nāvei. Zinātnieki iesaka to novērst, dzerot tikai tad, kad esi izslāpis – ne vairāk, ne mazāk. Lietot iedzimto slāpju mehānismu, lai noteiktu šķidruma patēriņu, tā ir stratēģija, kura ierobežotu dzeršanu pāri nepieciešamai robežai un nodrošinātu pietiekamai daudz šķidruma, lai novērstu iespējamu dehidrazāciju. Ūdens ir pamatviela ķermenim, kas arī ir iemesls kāpēc tā līmenim ir jābūt veselīgam, lai noturētu ķermeni līdzsvarā.
Cilvēka ķermenis katru dienu zaudē ūdeni caur elpošanu, svīšanu, urinēšanu un zarnu kustēšanās dēļ. Lai ķermeni nodrošinātu ar nepieciešamo daudzumu ūdens, nepārslogojot šūnas, pieaugušiem sportistiem ir noteikts ideālākais šķidruma daudzums diennaktī - apm. 3.7 litri vīriešiem un 2.7 litri sievietēm. Pie tam jāņem vērā sķidrums ko uzņem dzerot tēju, kafiju, ēdot zupu vai augļus u.c. produktus. Sportistiem vai jebkuram, kurš nodarbojas ar fiziskām aktivitātēm, kuras jums liek svīst, jādzer 1.5 līdz 2.5 ekstra krūzes (250mlg) ūdens, lai kompensētu šķidruma zaudējumu. Tā kā svīstot mēs zaudējam nātriju , tad dzerot sporta dzērienus, kuri satur nātriju, varēs atjaunot un sabalansēt arī ūdens daudzumu, kurš tiks dzerts par daudz, tā samazinot arī iespēju pārmērīga ūdens daudzuma lietošanai. Pirms treniņa organisma eihidratācijas,t.i.optimāla ūdens daudzuma organismā sasniegšanai, jāņem vērā katra spēlētāja ķermeņa masa un ir jāizdzer 6 ml ūdens uz 1 kg ķermeņa masas ik pēc 2,5 stundām 24 stundu laikā pirms treniņa vai spēles. Šī regularitāte saistīta ar kuņģa iztukšošanās ātrumu un ļaus izvairīties no kuņģa sieniņu pārliekas izstiepšanas. Treneriem, it īpaši tiem, kuri strādā ar jaunajiem sportistiem, jāskaidro ne tikai šķidruma lietošanas režīms, bet jāpastāsta, kāpēc šis režīms tiek tāds noteikts un kas slikts var notikt, ja sportists šo režīmu pārkāpj. Trenera uzdevums ir panākt, lai sportists iemācītos lietot šķidrumu atkarībā no viņa organisma vajadzībām, nevis pēc komandas vai norādes.

Lieliski aizvadīts BigBank Skrien Latvija seriāla noslēdzošais posms.

Jaunumi




























Šķiet pavisam nesen tapa raksts par Valmieras maratonu... Laiks paskrēja nemanāmi ātri un šodien piedāvāju jūsu uzmanībai noslēdzošo atskaiti par Līvānu novada vieglatlētikas kluba sasniegumiem BigBank Skrien Latvija seriālu. Septiņi posmi aiz muguras, manuprāt, klubs ir aizvadījis līdz šim interesantāko un veiksmīgāko skriešanas sezonu. No gada uz gadu esam audzējuši muskuļus un kāpuši arvien augstāk un augstāk kopējā komandu reitingā. Atceros, kā mēs debitējām 2012. gadā ar astoto vietu komandu vērtējumā, pēc gada ļoti pārdzīvojām, ka palikām septītie, zaudējot sesto vietu lietuviešu komandai, 2014. gadā bezkompromisā cīņā ar principiālo pretinieku, Jēkabpils sporta centra komandu, tika iegūta tik karota sestā vieta. Šogad sacensību nolikuma korekcijas ļāva startēt ar 3 komandām dažādās distancēs, iespēju prasmīgi izmantoja Līvānu VK un piesaistot Līvānu BJSS audzēkņus, 2015. gada skriešanas sezonu paplašinātā sastāvā. Latvijas vieglatlētikas savienība un seriāla organizatori vienojās par Latvijā un visa Eiropā pirmo komandu čempionāta pusmaratona distancē organizēšanu, kas automātiski piešķīra BigBank Skrien Latvija seriālam īpašu statusu un prestižu. Mūsu komanda devās septiņu posmu garajā cīņā par Latvijas čempionāta godalgām. Kā jau minēju iepriekšējos rakstos, mūsu komandas veiksmīgi startēja visas sezonas garumā, bet intriga bija saglabājusies līdz pat pēdējām posmam. Izšķirošais posms Siguldā „salika visus punktus virs i”, tika sasniegts maksimāli iespējamais rezultāts! Un tas pateicoties visu mūsu komandu submaksimālai atdevei, gribasspēkam un vēlmei uzvarēt! Es tiešām ļoti augsti vērtēju katra dalībnieka individuālo sniegumu, pašam labi zinot visu iekšējo „skriešanas virtuvi”, apzinos, ka uzvaras nenāk viegli. Apbrīnoju Kitijas spējas ar nopietnu kājas traumu, tomēr iziet uz starta un veiksmīgi pabeigt pusmaratona distanci, jo komandai vajag punktus. Līdzīga situācija Robertam un Arvilam – traumas un „saķertie” vīrusi neļāva pilnvērtīgi sagatavoties sacensībām, Santa skrēja ar sāpošo kaklu un paaugstināto temperatūru... Es priecājos par mūsu sportistu patiesām emocijām pēc labi padarīta darbiņa distancē, to nevar ar vienkāršiem vārdiem izstāstīt, tas ir jāizjūt. Simona pēc veiksmīga starta Siguldā, likās, bija gatava noskriet vēl tikpat daudz un tikpat ātri, Ļena un Valērijs uzstādot personīgus rekordus, dāvināja pozitīvo enerģiju visiem apkārtējiem līdz pašam vakaram, Ginta un Solveiga, jūs ir lieliskās (arī skrienot :) )! Lai neapvainojas tas, kuru nepieminēju! Saku lielu paldies visiem par tik veiksmīgu sezonu! Īpašs paldies pusmaratona/maratona komandai! Fantastisks sniegums jums!
Un iezīmējiet sev kalendāros 6. novembrī, plašāka informācija vēl sekos... ! :)

...laikam rakstiņš ne pilsētas mājaslapai sanācis... kaut arī doma bija citāda... nāksies rakstīt vēlreiz... pieminot statistiku un pieturoties pie vispieņemtajām normām... :)

Jūrmalas skriešanas svētki (autors: G.Valtere)

JaunumiPēdējā laikā katrā lielā un ne tik lielā pilsētā ir pa kādam kārtīgam skriešanas pasākumam, tāpēc pašsaprotami, ka tāds ir arī Jūrmalā – Jūrmalas skriešanas svētki. Turklāt Jūrmala ir pilsēta, kura jebkuru pasākumu cenšas organizēt ar vērienu, – tā arī Jūrmalas skriešanas svētku organizatori solīja Latvijā zināmu skatuves mākslinieku uzstāšanos, daudz un dažādas izklaides bērniem, naudas balvas 10 ātrākajiem gan 10 km un 5 km skrējienā, gan 5 km nūjošanā (kas ir pavisam neparasti), gan 10 km stafetē un kopumā pozitīvu pasākumu. Un kā daudzos Latvijas skriešanas pasākumos, Līvānu VK pārstāvji parūpējās, lai arī Jūrmalas skriešanas svētkos izskanētu Līvānu vārds.

Valmieras maratons

Sacensības20. septembrī Valmierā notika Bigbank Skrien Latvija seriāla 6. posms, kas tradicionāli pulcē ļoti lielu dalībnieku skaitu un piedāvā visplašāko skriešanas distanču izvēli visiem skriet gribētājiem neatkarīgi no vecuma. Valmieras posms ir atšķirīgs no citiem Skrien Latvija seriāla posmiem ar to, ka disciplīnu “ēdienkartē” jau ierastajai pusmaratona distancei (21.1 km) ir piebiedrojies “saldais ēdiens” - klasiskā maratona (42.195km) distance. Pie tam, Valmieras maratona ietvaros tika izspēlētas Latvijas čempionāta godalgas maratonā, tas ļāva sacensībām iegūt īpašo statusu un nozīmi – uzvarētāji šajā grūtajā pārbaudījumā uz mūžu ieraksta savus vārdus Latvijas sporta vēsturē!





























Spied pogu Lasīt visu zemāk...

Skriešana un uzturs

JaunumiSkriešana prasa augstu ūdens un enerģijas patēriņu, kas ir vidēji 700 (maratonā) un 950 (10.000 m) kcal\h. Šajā sporta veidā, ļoti iespējams, ka daudz ievērojamāka ietekme gala sniegumam ir pareizai tehnikai un regulāriem treniņiem, taču der atcerēties, ka arī pareizam uzturam ir ļoti svarīga nozīme. Kaut arī svarīgs uzturs neuzlabo tik būtiskā veidā fizisko veiktspēju, kā iepriekš minētie, tomēr nepilnvērtīgs uzturs to noteikti var pasliktināt. Skrējējam ļoti svarīgi ir saglabāt optimālu fizisko formu, vienmēr laicīgi atjaunot enerģijas rezerves un izmantot tās pēc iespējas lietderīgāk, uzturēt labā stāvoklī muskuļu plastiku un imūno sistēmu. Skriešana ir klasificēta, kā vidēji augstas intensitātes aeroba veida sporta aktivitāte, bez ievērojamas pienskābes uzkrāšanās muskuļos. Lai noārdītu organiskās vielas ( tauki, cukuri, proteīni ) un ražotu enerģiju, organismam ir nepieciešams skābeklis.

Spied pogu Lasīt visu...

Osteoartrīts – ārstēšana un rehabilitācija

Jaunumi“Osteoartrīts ir slimība, kuras rezultātā tiek bojāti visi locītavas audi: skrimslis, kaulu virsmas, locītavas kapsula un to pārklājošā plēvīte jeb sinovijs, saites un muskuļi.”

Biežāk osteoartrītu konstatē ceļu, gūžas, plecu, pēdu vai plaukstu locītavās. Skrimšļa augstuma samazināšanās un papildu kaulaudu jeb osteofītu augšana ir iedzimtības, vielmaiņas traucējumu, bioķīmisko un biomehānisko un citu faktoru ietekmes rezultāts. Iepriekšminētie faktori ietekmē skrimsli veidojošās šūnas – hondrocītus. Hondrocītiem ir svarīgākā loma osteoartrīta jeb locītavas iekaisuma attīstībā un norisē. Fizioloģiski locītavā norit skrimšļaudu noārdīšanās un jaunu audu veidošanās, un, lai šis process varētu notikt, darbojas specializētas vielas jeb fermenti. Osteoartrīta gadījumā noārdošie fermenti darbojas aktīvāk, un tas kavē skrimšļaudu atjaunošanos. Rezultātā skrimslis kļūst plānāks un tā augstums samazinās.

Spied pogu: Lasī visu zemāk...



attēlā: osteoartrīts ceļa locītāvā

D vitamīns – muskuļu spēkam, līdzsvaram un gaitai

JaunumiDomāju, ka daudziem mūsu mājas lapas lietotājiem būs interesanti papildināt savas zināšanas par lietām, ko nevar nopirkt par naudu – veselību un labsajūtu! Tāpēc nolēmu izlases veidā pārpublicēt dažādus rakstus par veselīgu uzturu, traumu un slimību profilaksi, ieteikumus un atsauksmes. Centīšos atlasīt materiālu, kas reāli var palīdziet mums kā sportistiem, kā cilvēkiem, kas rūpējas par savu un savu tuvinieku veselību. Ievietošu materiālu no vietējiem un ārzemju resursiem, bet kas izies caur manu “privāto vajadzību filtru”, tāpēc ja kādam ir ko teikt un vēlās padalīties ar citiem, droši dodiet ziņu! Tātad, sākam jaunu rubriku…
Debijas reizei par D-vitamīna nepieciešamību un lomu mūsu organismā:

























spied pogu: Lasīt visu zemāk...

Ir aizvadīts Bigbank Skrien Latvija seriāla 5. posms Kuldīgā!

SacensībasNeaprakstāmi patīkamas sajūtas pārņem par Līvānu VK pusmaratona komandas sniegumu! Tieši šoreiz kliņģeris garšoja izcili, kad uzvara ir izcīnīta “tīri”, bez organizatoru pieļautajām kļūmēm! Kad krita personīgie un novada rekordi! Ko te daudz piebilst – malači! Jūs esat komanda! Mēs esam komanda!... Un izcili ka mums ir komanda! Nezinu, kāpēc tieši šoreiz mani pavilka uz patriotismu, iespējams, arī iemesls kāpēc raksts top tikai šodien, pie tam tik vēlu, atrodoties savā pamata darba vietā BTA ofisā un ārpus darba laika, bet arvien vairāk es sāku ķert sevis pie domas, ka es lepojos ar to, ko mēs kopā jau sasniedzām, ar to, ko mēs varam sasniegt kopā, un ko vēl izdarīsim un panāksim… Es lepojos, ka es varu skriet sporta tērpā uz kura ir rakstīts “Līvānu novada vieglatlētikas klubs", es lepojos ar to, ka mana dzimtā pilsēta ir Līvāni un citas man nevajag. Es cienu lietas, ko nevar nopirkt par naudu (patiesas emocijas, taisnīgums, draudzība…) un jūtos laimīgs, kad apkārtējie kaut nedaudz to novērtē. Man tiešām patīk darīt to ko mēs darām, man patīk no malas vērot ka mūsu pavisam neliela laiviņa zem nosaukuma “Līvānu VK” no gada uz gadu pārtop par nopietnu jahtu, bet perspektīvā par milzīgo kuģi. Mūs vairs apturēt nevarēs, mums ir komanda un tā paliek arvien kuplāka un stiprāka, mums ir komandas gars un tajā ir mūsu spēks! Mēs esam tik dažādi un tik tuvi viens otram, mēs varam daudz, protams, ja paši to gribam!
Tāds šoreiz tas raksts, bez uzvārdiem, cipariem un vietām… Gatavojamies Valmierai, komanda!

Ar panākumiem vieglatlēti pabeidz sezonu stadionā.

SacensībasGada lielākais notikums vieglatlētikā šogad norisināsies Pekinā, kur uz kārtējo pasaules čempionātu pulcēsies labākie, kuru vidū būs arī 9 Latvijas labākie vieglatlēti, lai sadalīt medaļas vairāk kā 40 disciplīnās.
Kamēr labākie gatavojas, Līvānu novada labākie vieglatlēti ar sekmēm startē Baltijas mačsacīkstēs un Latvijas čempionātā. 1. augusts ieies Kitijas Valteres, kā sportistes biogrāfijā, debitējot Latvijas pieauguši izlases sastāvā Baltijas valstu mačsacīkstē Valmierā. Pārstāvot Latviju 5000m skrējienā Kitija Valtere izcīnīja 5. vietu ar rezultātu 18:13.84.
Četras dienas vēlāk, bet jau U-18 grupā Baltijas mačsacīkstē Valgā (Igaunija) 2000m kavēkļu skrējienā startēja Simona Alise Salmiņa arī izcīnot 5. vietu – 8:14.05 min.
8.-9. augustā Ventspilī notika 94. Latvijas čempionāts vieglatlētikā. Šajās sacensībās sporta draugus ar labiem rezultātiem patīkami iepriecināja Solveiga Ozola-Ozoliņa. Solveiga šogad spērusi plašu soli savu rezultātu izaugsmē, pirms startiem kļūstot par favorīti medaļu izcīnīšanā garākajās stadiona skrejceļa disciplīnās – 5000m un 3000m/k. Prognozes piepildījās, vispirms 5000m skrējienā, kāpinot tempu distances otrajā pusē spēja izcīnīt bronzas medaļu ar rezultātu 18:39.05 min., bet sacensību otrajā dienā 2/3 distances turoties plecs pie pleca ar Latvijas izlases dalībnieci Līna Šulginu, cīņā par uzvaru , tomēr piekāpās, finišējot ar jauno personisko rekordu 3000m kavēkļu skrējienā – 11:40.25 min. (2. vieta).
Debiju pieaugušo čempionātā piedzīvoja Simona Alise Salmiņa izcīnot 5. vietu 3000m/k – 12:52.56 min., un Santa Kokina finišējot 6. vietā 3000m skrējienā – 12:06.95 min.
Tātad sezona stadionā noslēgusies un turpinājumā varēs pievērsties dažāda garuma skrējieniem šosejā, kur tuvākais notiks Valmierā 20. septembri.

Līvānu BJSS vieglatlētikas treneris Vjačeslavs Grigorjevs

Ielādes laiks: 0.32 sekundes
1,515,073 unikāli apmeklētāji